fbpx

Jaki rodzaj wizualizacji wybrać?

Według najprostszej definicji, wizualizacje 3D to nic innego jak przestrzenne odtworzenie danego obrazu. Otrzymuje on głębie i może zostać wykorzystany w wielu dziedzinach. W zależności od stopnia szczegółowości, oraz charakteru jaki chcemy otrzymać, zamawiamy różne wizualizacje. Specjaliści zajmujący się zawodowo tworzeniem wizualizacji są w stanie stworzyć komputerowo każdy przedmiot i obiekt, jaki potrzebuje klient. Powstałe grafiki niejednokrotnie są tak rzeczywiste, że ciężko odróżnić je od zdjęcia.

 

Jak nazwać wizualizację, którą chcemy zamówić?

Czego powinniśmy oczekiwać, prosząc o wizualizację koncepcyjną?

Na te i podobne pytania postaramy się odpowiedzieć poniżej.

 

Wizualizacja koncepcyjna

Jest to najbardziej podstawowa wizualizacja. Bez zbędnych elementów przedstawiająca zazwyczaj sam kształt — sylwetkę przedmiotu. Często używa się jej do nowo powstających produktów jako wizualizacja produktu do przedstawienia współpracownikom czy producentom. Wizualizacje koncepcyjne używa się również do przedstawiania kształtów budynków sąsiadujących z nowo powstającymi inwestycjami deweloperskimi.

 

Wizualizacja fotorealistyczna

Wizualizacje tego typu stosuje się zamiast zdjęć. Przedstawiają elementy stworzone w 3D w taki sposób, że łatwo je pomylić ze zwykłymi fotografiami. Takie wizualizacje mają na celu przedstawić produkt w rzeczywisty sposób z pominięciem skaz czy zabrudzeń. Przykładem takiej wizualizacji mogą być wizualizacje wnętrz.

wizualizacja architektoniczna interior

Wizualizacja hiperrealistyczna

Jest to skrajny przypadek wizualizacji fotorealistycznej. Hiperrealizmu w wizualizacjach dodaje unoszący się kurz, okruchy na stole, nierówno położone deski na podłodze czy pęknięta ściana. Takie wizualizacje są rzadko wykonywane i są one bardzo czasochłonne, ponieważ każdą “skazę trzeba zrobić w realistyczny niepowtarzalny sposób.

 

Wizualizacja produktowa

Są to bardzo powszechne wizualizacje mające na celu przedstawić produkt. Zazwyczaj umieszcza się go na białym tle w studio, tak aby nie nie przytłaczało go otoczenie. Jest to realistyczne przedstawienie produktu, takie, jakiego będzie spodziewał się klient po zakupie.

 

Wizualizacja stylizowana

Tego typu wizualizacje mogą znacznie różnić się między sobą w zależności od ich stylu. Może to być np. styl bajkowy, przesłodzony, cukierkowy lub wręcz przeciwnie scena przedstawiona jak z horroru. Tutaj wszystko zależy od zamawiającego oraz przeznaczenia wizualizacji.

 

Wizualizacja objaśniająca

Jak sama nazwa wskazuje obraz pełni tu funkcję objaśniającą. Najczęściej takich wizualizacji używa się w instrukcjach lub animacjach objaśniających obsługę urządzeń.

serwerownia Bitmat

Wizualizacja typu beauty shot

Tak nazywana się wizualizacje przedstawiającą produkt w ładny wyidealizowany sposób. Bez skaz niedociągnięć czy zabrudzeń. Najczęściej beauty shoty to wizualizacje stylizowane.

Weźmy na przykład butelkę napoju orzeźwiającego. Na beauty shocie zostanie ona przedstawiona np. w zbliżeniu zroszona kroplami wody, z kostkami lodu w niebieskiej kolorystyce. Tak przedstawiony obraz od razu kieruje nas na charakter przedstawionej rzeczy i powoduje, że mamy ochotę kupić go w gorące dni.

Innym przykładem mogą być wszelkiego typu kosmetyki pielęgnacyjne. Zazwyczaj przedstawia się je w stonowanych, pastelowych kolorach z np. kwiatami czy owocami. Sugeruje to, że kosmetyk ma naturalny skład, co zachęca do kupna. Jednocześnie jesteśmy w stanie przedstawić spójnie inne produkty z tej samej linii co jest bardzo istotne dla producentów.