fbpx

O czym myśli dobry projektant? – o procesie twórczym.

Czy głównym zadaniem designerów, projektantów, grafików jest stworzenie czegoś z niczego?

Czy naszym zadaniem jest zaprezentowanie kliku projektów z czego jeden będzie trafiony i za niego Klient zapłaci?

Otóż nic bardziej mylnego.

Rysunek koncepcyjny wizualizacji architektonicznej

W naszej pracy (projektantów, designerów i grafików) kierujemy się zasadami, które wynikają zarówno z doświadczenia jak i pewnych predyspozycji członków naszego zespołu. Wiemy jakie jest najczęstsze podejście naszych klientów w zakresie wymagań w stosunku do zleceniobiorcy oraz oczekiwań w ramach współpracy z nim. W skrajnych wypadkach są to oczekiwania stworzenia czegoś konkretnego z całkowicie abstrakcyjnego i nieokreślonego zestawu wymagań. Czasami Klient oczekuje od nas tworzenia kilku kolejnych koncepcji lub projektów, co zamiast prowadzić do wybory optymalnego generuje dodatkowe koszty i wydłuża czas wykonania usługi.

 

Koszt wykonania wizualizacji kanału, jest o wiele niższy, jeśli wiemy że będzie wykorzystany wyłącznie w celach poglądowych.

Realizacja wyżej. Wizualizacja służyła do szybkich objaśnień na budowie.

Nasza propozycja polega na przedstawieniu właściwej wizji kompleksowego, plastycznego wzorca podatnego na szybkie modyfikacje uwzględniające wymagania Klienta. Kierując się zasadą od ogółu do szczegółu, sprowadzamy projekt do jedynego słusznego wyglądu. Jest to rozwiązanie oszczędne w czasie i zasobach finansowych naszych zleceniodawców. Ważnym czynnikiem umożliwiającym osiągnięcie tego celu jest wyczucie potrzeb i oczekiwań Klienta nawet wówczas, gdy nie są w pełni sprecyzowane na początku współpracy.

Rysunek koncepcyjny nowego designu suszarki do włosów.

Mówiąc o dobrym projektancie, mówimy o osobie, która na chwilę wejdzie w skórę Klienta. Zada mu pytania, znajdzie jego intencje, rozezna się w jego upodobaniach estetycznych, żeby później korzystając z własnych umiejętności, zaprojektować coś idealnie dopasowanego do przedstawionych potrzeb.

Umiejętność postawienia się w miejscu klienta jest podstawą do dostarczenia dobrej jakości usługi. Dotyczy to nie tylko projektowania czy tworzenia wizualizacji, ale każdej usługi. W końcu kupując nowy samochód zakładamy, że będzie spełniać wszystkie nasze oczekiwania, wychodząc od fryzjera, oczekujemy że będziemy się czuć dobrze w nowej fryzurze. Czasy bylejakości już dawno minęły!

Wizualizacja Logo marki na mock-upie pudełka, dzięki czemu mamy informację o tym, co dostaje kupujący.

 

Często wchodzimy też w rolę końcowego odbiorcy. Jak postrzega produkt na półce sklepowej, jak w internecie, czego doświadczy po zakupie? Jest to podejście, ułatwiające pracę ale i dające mnóstwo satysfakcji, kiedy już dobrze odczytamy to, czym kieruje się odbiorca naszego projektu czy produktu. Dlatego tak ważne jest określenie grupy docelowej.

Zawsze tworzymy wspólnie. Bez pewnego rodzaju więzi z klientem i poznania jego marki i produktów, nie ma mowy o dobrym projekcie. Potrzebne są przykłady, opis, przeznaczenie. Prawdziwą sztuką jest skomponowanie dobrego briefu, po przeczytaniu którego wszystko będzie oczywiste. Szczególnie tyczy się to kreacji wizualnej, gdzie wiele odbywa się w naszej głowie.

Szkic koncepcyjny, to szybka metoda odwzorowania wizji w pracy u klienta.

Szkic koncepcyjny, urządzenia. Tu liczy się pomysł.

Niezależnie, czy projektujemy opakowanie, wykonujemy animację produktową, wizualizację architektoniczną czy model wnętrza, pytamy – co ten obraz ma mówić klientowi?

„Kup mnie?”, „Zainwestuj?”, „Odwiedź to miejsce?”, „Jestem dobrej jakości?”, „Jestem produktem dla dzieci?”, a może „Jestem dla Ciebie, jeśli lubisz szybkie samochody?”.

Obraz w końcu znaczy więcej niż 1000 słów.

Więc jaka jest nasza rola? – Projektujemy, wizualizujemy, tworzymy, wspieramy, proponujemy, dyskutujemy, pomagamy.

Napisz do nas, a odpowiemy i doradzimy jeśli masz jakiekolwiek pytania.