fbpx

Co jest potrzebne do złożenia zamówienia na wizualizację?

Jeśli pierwszy raz zamawiasz wizualizację 3D, lub chcesz poznać proces jej powstawania, ten tekst jest dla Ciebie!

Proces wykonania wizualizacji architektonicznych jest złożony i postępuje w kilku następujących po sobie etapach. Żeby uniknąć zbędnych poprawek i niedopowiedzeń w późniejszych fazach projektu, dobrze jest przekazać pełny zakres informacji o tym, co dokładnie będziemy tworzyć.

check list

1. Projekt lub zwymiarowany szkic

Podstawą do stworzenia wizualizacji 3D, jest wykonanie modelu, czyli bryły budynku lub kilku budynków jeśli tworzymy np. osiedle. Model powstaje na podstawie projektu architektonicznego lub szkiców koncepcyjnych, zależnie od tego, na jakim etapie powstawania projektu wykonujemy wizualizację.

szkic_sceny_przytulna_skandynawia_do_wizualizacji_3D_exterior_scena_dzien

2. Model 3D

Niektórzy architekci przekazują wraz z projektem model 3D budynku. Jego przekazanie jest ułatwieniem i przyspiesza cały proces. Bywają jednak sytuacje, w których budynek należy wymodelować na nowo, ze względu na występujące nieprawidłowości przy eksporcie z programu do programu u różnych producentów oprogramowania. Tym niemniej, przemodelowanie istniejącej bryły działa na korzyść projektu.

3. Cel wizualizacji 

Głównym celem wizualizacji jest prezentacja. Jednak w myśl powiedzenia, że obraz znaczy 1000 słów, będziemy się starać opowiedzieć tym obrazem pewną historię. Dlatego jak najlepiej chcemy poznać kontekst nowo wybudowanej nieruchomości. W przypadku domku jednorodzinnego prezentujemy inną myśl niż w przypadku 16 piętrowego biurowca.

Co więcej informacja ta jest nie bez znaczenia, dla późniejszego użycia. W przypadku gdy materiał będzie prezentowany tylko i wyłącznie w internecie, nie ma potrzeby renderować sceny w szalenie dużej rozdzielczości. Jeśli jednak materiał posłuży również do druku, możemy zaplanować jego wielkość wcześniej.

4. Referencje czyli przykłady

Jeśli znasz już stylistykę w której chciałbyś/chciałabyś utrzymać wizualizację projektu, pokaż nam ją. My również musimy sobie wyobrazić jak budynek ma wyglądać, w jakiej scenerii być osadzony, czy jaka pogoda ma panować w wykreowanym świecie. Dobrą praktyką jest wysłanie nam przykładów np. znalezionych w internecie lub w czasopismach.

referencje

5. Ilość rzutów i kąty widzenia

O ile zbudowanie podstawowej bryły budynku jest podstawą do stworzenia jakiejkolwiek wizualizacji 3D, to każdy kolejny widok wymaga dopracowania. Rendering, czyli produkcja obrazu i jego późniejsze doprowadzenie do finalnego obrazu jest długotrwałym procesem, który niezależnie od sceny, wymaga wielu testów dotyczących ustawień oświetlenia, kamery i parametrów programów renderujących. Dlatego koniecznym jest wskazanie, ile potrzebujemy ujęć i z której strony. Może będą to rzuty z lotu ptaka, a może animacja z perspektywy przechodnia… wybór należy do Ciebie.

rzuty kamer plan mieszkania

6. Budżet

Wizualizacja, wizualizacji nie równa, a jej koszt jest uzależniony od wielu czynników. Jako pasjonaci, skupiamy się na dostarczaniu klientom najlepszej możliwej jakości, co siłą rzeczy wiąże się z pewnymi kosztami (m.in. czas i koszt wykonania lub zakupu modeli i tekstur, praca nad otoczeniem itp.). Jeśli pozostałe informacje nie są na samym początku doprecyzowane, pomocne staje się podanie budżetu na wizualizacje. Dzięki tej wiedzy, możemy jak najlepiej dopasować swoje możliwości, żeby pokazać najważniejsze cechy nieruchomości i jak najlepiej ją zaprezentować mieszcząc się w wymienionych wcześniej kosztach. Pamiętaj, że gramy po jednej stronie.

Każdy projekt jest inny i wymaga indywidualnego podejścia. Przekonaliśmy się o tym na przestrzeń lat wykonywanych zadań dla klientów indywidualnych i firm. Powyższa lista to pewne elementy, które chcielibyśmy otrzymać przy zapytaniu. Wiemy że w zależności od projektu, dokumentacja może być złożona, niekompletna, lub pozostawiać nam większe pole manewru.

Niezależnie od tego co już masz przygotowane, skontaktuj się z nami, a odpowiemy i doradzimy jeśli masz jakiekolwiek pytania.